Onderpresteren of lui

Onderpresteren of lui

Onlangs gaf ik een studiemiddag op een school. Een leerkracht gaf aan dat er wel verschil zit tussen leerlingen die onderpresteren en leerlingen die gewoon lui zijn. Ik vroeg haar om een concreet voorbeeld uit haar praktijk te geven en dit verschil toe te...

Lees meer
Bewijs je hoogbegaafdheid

Bewijs je hoogbegaafdheid

Onlangs was er op social media grote ophef over een artikel in Vrouw. Hierin reageerde de schrijfster Esther Vuijsters op de organisatie van een speeldag voor hoogbegaafde kinderen. Haar opinie was: niet doen.We mogen in Nederland onze eigen opinie hebben....

Lees meer
Compacten en loslaten

Compacten en loslaten

We hebben een waardevolle mail van een leerkracht ontvangen over het thema loslaten en we willen hier graag uit citeren:“Al jaren roept bij mij iets weerstand op: het gemak waarmee elke keer weer wordt benoemd dat leerkrachten niet durven loslaten. Maar...

Lees meer
Beleid maken

Beleid maken

Steeds meer scholen willen beleid maken voor passend onderwijs aan (hoog)begaafde leerlingen. Of schoolbesturen. Of samenwerkingsverbanden. Inmiddels heb ik honderden plannen gezien. En in 95% van de plannen gaat één ding altijd mis met grote gevolgen om het beleid...

Lees meer
Hoogbegaafd en ongelukkig

Hoogbegaafd en ongelukkig

Deze week was ik op een school. De leerkracht vertelde mij dat zij gelezen had dat (hoog)begaafde kinderen vaker ongelukkig zijn. Nu wil de school graag samen met ouders signaleren: ‘samen zien we meer en kunnen we meer’. Voor de ontwikkeling, het welbevinden en de...

Lees meer

Welke vraag heb jij?

Blijf op de hoogte en ontvang:
=

Praktische tips en adviezen

=

Handige documenten

=

Aanbiedingen

 

Ja, ik wil dit graag ontvangen!

Klik op onderstaand knop om je in te schrijven.